diumenge, 9 de desembre del 2007

Nadal

No em barrufa el Nadal.
No m'agraden les aglomeracions per fer les compres nadalenques, no m'agraden els guarniments dels carrers quasi dos mesos abans d'aquestes dates, a Tarragona hi havia carrers guarnits a meitat d'octubre!!!!
No m'agrada aquest suposat esperit nadalenc, oh que macos que som aquests dies, i quant ens estimem!!! I la resta de l'any?
No m'agraden aquests àpats llarguíssims.
Ja no entro en temes religiosos, que no em crec de cap manera.
No m'agrada veure com les tradicions de sempre del país en aquestes dates, es veuen cada cop més relegades, ara es comença a veure una plaga de pares noels que s'enfilen per baranes, balcons i finestres.
Què se n'ha fet de l'entranyable Tió? Quin fart de menjar mosques, que m'hauré fet durant una pila d'anys amb mons cosins.
M'agrada explicar la màgia del Tió als nens i veure la seva cara il·lusionada, quan venen carregats amb pells de mandarines o de castanyes, i pregunten si falta molt perquè cagui.
Personalment em quedo amb els reis mags, i aquella il·lusió de baixar al moll, tapada amb les bufandes de colors, i esperar que vinguessin els reis amb les barques, previ castell de focs artificials, i aquell dia a dormir d'hora que a l'endemà venien els reis, i és dels pocs pobles que els reis porten els regals a tots els nens casa per casa, i entregats en mà. Tot i ser republicana fins al moll de l'os, aquests son els únics reis que m'agradaven, i que encara m'agraden. Republicana si, tonta no.
I què me'n dieu de la nit de cap d'any? Està bé entrar en un any nou, envoltat d'amics o de familiars, però francament trobo que és un abús tot el que envolta aquella nit, sobretot si vols anar a sopar o sortir de festa, pagaràs tres vegades més que el cap de setmana anterior o si t'esperes una setmana, i segurament amb moltes menys aglomeracions.
L'any passat ja em vaig buscar feina durant totes les vacances, fent el curs de director, i aquest any em busco feina aquests dies (sobretot per treure'm uns diners extres) però també per no entrar en tota aquesta voràgine nadalenca.
I l'últim motiu per demostrar que no m'agrada el Nadal, és que és el preàmbul dels exàmens i als estudiants universitaris ens toca fer treballar als colzes.